mandag den 7. september 2020

Praktikum - Udfordringen

"Den spidse"

Vil jeg kunne styrke den enkelte elevs indlæring, uden at det går udover den samlede differentiering ved at anvende online instruktions videoer, som eleverne kan tilgå fra deres mobiler, både på skolen og i praktikken.


"Den udfoldende beskrivelse"

Problematikken viser sig, når eleverne skal igang med den praktiske undervisning. Her skal der differentieres en del, da nogle har brug for meget hjælp og bevæger sig meget langsomt frem, mens andre bevæger sig hurtigt frem, men så er nød til at vente på at resten kan følge med.

Det er et problem for mig som underviser at nå rundt og hjælpe alle, da eleverne har vidt forskellige behov for hjælp. Derved går det hen og bliver et problem for eleverne som kan komme til at side fast og må vente på at jeg for tid til at hjælpe dem videre.

I nogle tilfælde er der tale om små forglemmelser, som bare kræver en lille påmindelse også er eleven videre. Mens det i andre tilfælde er et spørgsmål om grundlæggede forståelse, som kræver mere tid.

Det sidste påvirker specielt de "svageste" elever, da det ikke altid er muligt at finde til til at give dem den støtte som de har brugfor, når de andre elever også skal bruge hjælp.

For de "stærke" elever kan det desværre hurtigt gå hen og blive kedeligt, da de kommer til at vente på at resten af holdet er klar til at gå videre til nye emner. Da der ikke er tid til at introducere eleverne enkeltvis.

Udover skiftet fra teori til værksted, så har eleverne også problemer ved at tage det indlærte med ud i praktikken, da de ikke kan stille de små spørgsmål når de løber ind i problemer. Og der er desværre ikke mange uden i praktikken som kan hjælpe eleverne, da det meste leveres præfabrikerende og sjældent laves i hånden, så de kan ikke huske alle trinene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Praktikum - Udfordringen

"Den spidse" Vil jeg kunne styrke den enkelte elevs indlæring, uden at det går udover den samlede differentiering ved at anvende o...